Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό να δώσει μια άλλη επιλόγη στους δασκάλους που διδάσκουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο. Στο θεματολόγιο του ιστολογίου περιλαμβάνονται δραστηριότητες, σχέδια μαθήματος, φύλλα εργασίας, κριτήρια αξιολόγησης και πολλά άλλα που αφορούν και τις πέντε περιοχές των αθλητικών δραστηριοτήτων στις οποίες στοχεύει το μαθήμα της Φυσικής Αγωγής.
ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ , ΣΤΙΒΟΣ , ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, ΧΟΡΟΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Μέσα από την ετοιμασία και εφαρμογή αυτού του υλικού θέλησα να δώσω ένα πιο ζωντάνο και διασκεδαστικό χρώμα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και να το κάνω ακομή πιο ενδιαφέρον για τα μικρά παιδιά του δημοτικού σχολείου.
Παρακαλώ όπως έχω τα δικά σας σχόλια αλλά και τις δικές σας ιδεές ώστε να ενισχυθεί τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά αυτή η προσπάθεια. Για δημοσίευση στο ιστολόγιο δικού σας εκπαιδευτικού υλικού οποιασδήποτε μορφής παρακαλώ στείλτε το στην ηλεκτρονική διεύθυνση savvidg@cytanet.com.cy

Τρίτη 23 Μαρτίου 2010

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ - ΕΥΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΜΠΥΛΕΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Θέμα: Ευθείες και καμπύλες στο χώρο

Στόχοι:
Οι μαθητές να:
- αναπαριστούν ευθείες και καμπύλες στο χώρο με το σώμα τους.
- σχηματίζουν φανταστικές ευθείες και καμπύλες στο χώρο.
- μετακινούνται με διάφορους τρόπους πάνω σε ευθείες και καμπύλες.
- αναπαριστούν ευθείες και καμπύλες στο χώρο με τη χρήση αντικειμένων.
- αναπτύξουν την ικανότητα χειρισμού ενός αντικειμένου (στεφανάκι – ράβδος).
- αναπαριστούν ως ομάδα μια εικόνα.
- αναπτύξουν το συντονισμό στην ομάδα, τη φαντασία και τη δημιουργικότητα τους.

Υλικά:
Ραδιοκασετόφωνο - cd
Σχοινάκια
Στεφανάκια
Ράβδοι
Καρτέλες εργασίας
Κόλλες Α4
Μαρκαδόροι

Χώρος: Κλειστή αίθουσα

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Συγκέντρωση – Στοχοθεσία – Έλεγχος

Συζήτηση για διαδρομές (ευθείες – καμπύλες)

Μουσικές ευθείες και καμπύλες
Ο δάσκαλος βάζει ένα μουσικό κομμάτι το οποίο χωρίζει σε δυο μέρη (αργό – γρήγορο ή κουπλέ – ρεφρέν). Ζητά από τα παιδιά να κινούνται αργά στο πρώτο μέρος του τραγουδιού μόνο σε ευθείες και στο δεύτερο μέρος του τραγουδιού να κινούνται γρήγορα μόνο σε καμπύλες.
Αν η μουσική σταματήσει στο πρώτο μέρος τα παιδιά μένουν ακίνητα σε ένα σωματικό σχήμα με ευθείες. Αντίθετα αν η μουσική σταματήσει στο δεύτερο μέρος το σωματικό σχήμα θα πρέπει να είναι καμπύλη.

Με σχοινάκια έχουμε δημιουργήσει στο χώρο ευθείες και καμπύλες και δείχνουμε για αναφορά.

ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ

Ατομικά

Μετακίνηση σε ευθείες και καμπύλες
Τα παιδιά αραιώνουν στο χώρο με μέτωπο προς το δάσκαλο. Από τη θέση αυτή κάνουν με το παράγγελμα 4 πλάγια εναλλάξ βήματα προς τα δεξιά σε ευθεία και στη συνέχεια το ίδιο προς τα αριστερά. Επιτόπου κτυπούν παλαμάκια σε 4 χρόνους και σε άλλους 4 αλλάζουν θέση στο χώρο πότε με τρέξιμο σε καμπύλες και πότε με τρέξιμο σε καμπύλες.
Παραλλαγή :
Άλλη μορφή μετακίνησης (κουτσό, πηδηματάκια) και άλλος ρυθμός.

Φανταστικές ευθείες ή καμπύλες στο χώρο
Ο δάσκαλος προτείνει στα παιδιά να γράψουν φανταστικές ευθείες χωρίς να μετακινηθούν από τη θέση τους. Οι ευθείες μπορεί να είναι μικρές ή μεγάλες προς όποια κατεύθυνση και επίπεδο επιθυμούν. Το τέλος μιας ευθείας να είναι η αρχή μιας άλλης.
Επανάληψη ίδιας άσκησης γράφοντας καμπύλες.
Συνδυασμός των δυο (ευθεία –καμπύλη – ευθεία)
Προέκταση
Τους δίνεται μαρκαδόρος και χαρτί και ζωγραφίζουν αυτά που φαντάστηκαν

Σχεδιάζουν ομαδικά σε πινακίδα που τοποθετήσαμε

Ζευγάρια

Ακολούθα με από κοντά
Το ένα παιδί είναι οδηγός και το άλλο το ακολουθεί. Ο πρώτος γράφει μια ευθεία ή καμπύλη στο χώρο και ξαφνικά σταματά με ανοικτά τα πόδια. Ο δεύτερος περνά κάτω από τα πόδια του, παίρνει τη θέση του οδηγού, και κάνει το ίδιο. (3-4 επαναλήψεις)
Παραλλαγή
Η αλλαγή οδηγού γίνεται με άλμα πάνω από το κουλουριασμένο σώμα του πρώτου παιδιού.
Προέκταση
Δίνεται στα ζευγάρια χαρτί και μαρκαδόρος και σχεδιάζουν τις διαδρομές που ακολούθησαν.

Ευθείες και καμπύλες με το σώμα μας
Τα ζευγάρια καλούνται να σχηματίσουν διάφορες ευθείες και καμπύλες κάθε φορά σε διαφορετικό επίπεδο και κατεύθυνση.

ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Ομάδες
Χωρίζουμε τα παιδιά σε 2 ομάδες. Στη μια ομάδα δίνονται ράβδοι (1 σε κάθε παιδί) και στην άλλη ομάδα στεφανάκια (1 σε κάθε παιδί). Τα παιδιά κάνουν διάφορους συνδυασμούς παίζοντας με τις έννοιες ευθείες και καμπύλες. Τέλος τα παιδιά καλούνται να κινηθούν με διάφορους τρόπους πάνω στις ευθείες και καμπύλες που κατασκεύασαν.
(Αλλαγή ρόλων)

Καρτέλες με εικόνες.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου