Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό να δώσει μια άλλη επιλόγη στους δασκάλους που διδάσκουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο. Στο θεματολόγιο του ιστολογίου περιλαμβάνονται δραστηριότητες, σχέδια μαθήματος, φύλλα εργασίας, κριτήρια αξιολόγησης και πολλά άλλα που αφορούν και τις πέντε περιοχές των αθλητικών δραστηριοτήτων στις οποίες στοχεύει το μαθήμα της Φυσικής Αγωγής.
ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ , ΣΤΙΒΟΣ , ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, ΧΟΡΟΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Μέσα από την ετοιμασία και εφαρμογή αυτού του υλικού θέλησα να δώσω ένα πιο ζωντάνο και διασκεδαστικό χρώμα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και να το κάνω ακομή πιο ενδιαφέρον για τα μικρά παιδιά του δημοτικού σχολείου.
Παρακαλώ όπως έχω τα δικά σας σχόλια αλλά και τις δικές σας ιδεές ώστε να ενισχυθεί τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά αυτή η προσπάθεια. Για δημοσίευση στο ιστολόγιο δικού σας εκπαιδευτικού υλικού οποιασδήποτε μορφής παρακαλώ στείλτε το στην ηλεκτρονική διεύθυνση savvidg@cytanet.com.cy

Κυριακή 21 Μαρτίου 2010

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ (ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ - ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΒΑΡΟΥΣ)

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Θέμα: Μεταφορά και υποδοχή βάρους - Ισορροπίες

Υλικά:
Στρώματα γυμναστικής (1κάθε ζευγάρι)
Πάγκοι εργασίας
Καρτέλες εργασίας (1κάθε ζευγάρι)
Καρτέλες με ισορροπίες


Χώρος: κλειστή αίθουσα


Στόχοι: Οι μαθητές να:
- κατανέμουν σωστά το βάρος τους για να ισορροπούν σε διάφορες καταστάσεις και σε διάφορα σημεία του σώματος τους.
- εκτελούν ατομικά και σε ζευγάρια συμμετρικές και ασύμμετρες ισορροπίες στο έδαφος αλλά και πάνω σε όργανα (πάγκοι , κρεβατάκια, κ.λ.π)
- χρησιμοποιούν κατά την εκτέλεση ατομικών ή ομαδικών ισορροπιών διαφορετικά επίπεδα, διαφορετικές κατευθύνσεις και διαφορετικές εντάσεις.
- ενώνουν ισορροπίες με διάφορους τρόπους – άλμα – στροφή – κ.λ.π
- παρουσιάζουν σε ζευγάρια και ομάδες ένα συγχρονισμένο πρόγραμμα από διάφορες ισορροπίες.
- αξιολογούν ένα πρόγραμμα από διάφορες ισορροπίες στηριζόμενοι σε συγκεκριμένα κριτήρια.


ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Συγκέντρωση – Στοχοθεσία – Έλεγχος

Ισορροπίες σε όργανα - ¨Αγάλματα¨ - Επίπεδα χώρου
Στο χώρο έχουμε σκορπισμένα διάφορα όργανα (κρεβατάκια , πάγκους εργασίας , στεφανάκια) αρκετά ώστε να αναλογούν 1 για κάθε παιδί. Τα παιδιά κινούνται στο χώρο με διάφορες μορφές μετακίνησης και το και όποτε ανεβαίνουν σε ένα όργανο καλούνται να παγώσουν για μερικά δευτερόλεπτά και να συνεχίσουν την κίνηση τους. Με το τελικό σήμα του εκπαιδευτικού κάθε παιδί τρέχει σε ένα όργανο και κάνει γίνεται άγαλμα.

Αρχικά η δραστηριότητα γίνεται ελεύθερα. Στις επόμενες επαναλήψεις ο εκπαιδευτικός θέτει περιορισμούς για τις ισορροπίες πάνω στα όργανα:
- ισορροπίες σε χαμηλό επίπεδο
- ισορροπίες σε ψηλό επίπεδο
- ισορροπίες σε μεσαίο επίπεδο
- συμμετρικές ισορροπίες
- ασύμμετρες ισορροπίες


Γίνεται αναφορά σε άλλες συμμετρικές και ασύμμετρες κινήσεις. (άλματα, στροφές, κύλισμα)

ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ

Ρίχνω το ζάρι
Οι μαθητές εργάζονται όλοι στο έδαφος (ανά δύο σε κρεβατάκια). Κάθε φορά ένας μαθητής ρίχνει το ζάρι (με αριθμούς από το 1 μέχρι το 6). Ο μαθητής φωνάζει δυνατά τον αριθμό και οι συμμαθητές τους έχουν περιορισμένο χρόνο για να εκτελέσουν ισορροπίες σε τόσα μέρη του σώματος τους όσο είναι ο αριθμός στο ζάρι.

Συζητούμε για τα μέρη του σώματος που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στις ισορροπίες μας.
Αξιολογούμε τις ισορροπίες και δείχνουμε διαφορετικές εκτελέσεις για τον κάθε αριθμό.

Κάνε τη δική σου ισορροπία
Τοποθετούνται στα όργανα καρτέλες στις οποίες καθορίζονται σχηματικά συγκεκριμένα σημεία για να εκτελέσουν οι μαθητές μια ισορροπία. Τα παιδιά κινούνται με το σήμα του εκπαιδευτικού από όργανο σε όργανο και καλούνται να εκτελέσουν τις δικές τους ισορροπίες με βάση την καρτέλα που έχει σε κάθε όργανο. Κάθε φορά ζητείτε από άλλα παιδιά να μαντέψουν με βάση την ισορροπία ενός συμμαθητή τους πια μέρη του σώματος είχε πάνω η καρτέλα του.

Σταθερή και ασταθής ισορροπία

1η περίπτωση
Οι μαθητές καλούνται να ισορροπήσουν με διάφορους τρόπους στα χέρια και στα πόδια τους.( χελώνα - γεφύρι κλπ). Ακολούθως καλούνται να μικράνουν τη βάση στήριξης όσο μπορούν ( ψηλό – χαμηλό γεφύρι).
2η περίπτωση
Οι μαθητές καλούνται να ισορροπήσουν πάνω στην κοιλιά. Ακολούθως τα χέρια τραβούν προς τα πάνω τα πόδια με στόχο να φτάσουν κοντά στο κεφάλι μικραίνοντας ταυτόχρονα και τη βάση στήριξης.
3η περίπτωση
Οι μαθητές καλούνται να ισορροπήσουν αρχικά στα δύο πόδια και ακολούθως στο ένα πόδι.
Τα παιδιά λένε τις παρατηρήσεις τους για το πως άλλαζε κάθε φορά η ισορροπία τους και πότε ήταν πιο σταθερή.


Μεγάλο πλάτος βάσης στήριξης σημαίνει σταθερή ισορροπία.
Μικρό πλάτος βάσης στήριξης σημαίνει ασταθής ισορροπία
.

Ισορροπία και κίνηση ελεύθερων μερών
Οι μαθητές καλούνται να ισορροπήσουν σε διάφορες βάσεις στήριξης και να βρούν κινήσεις που μπορούν να κάνουν τα ελεύθερα μέρη του σώματος τους. αρχικά στα δύο πόδια και ακολούθως στο ένα πόδι.


Ισορροπία και μετακίνηση ή αλλαγή μερών στήριξης
Οι μαθητές καλούνται να ισορροπήσουν σε διάφορες βάσεις στήριξης και κρατώντας μόνο το ένα μέρος του σώματος τους σταθερό να μετακινήσουν τα άλλα μέρη σε διάφορα σημεία.
Αλλάζουν τα μέρη στήριξης μιας ισορροπίας.

Ενθαρρύνουμε να χρησιμοποιούν ποικίλα κινήσεων και διαφορετικές ταχύτητες κίνησης.

Συστροφές
Στροφές
Αριστερό - Δεξί

Ενώνω 3 ισορροπίες
Ατομικά τα παιδιά καλούνται να ενώσουν 3 ισορροπίες και να δημιουργήσουν το δικό τους πρόγραμμα. Μεταξύ των ισορροπιών καλούνται να εντάξουν μια μετακίνηση ή άλλες κίνηση που έμαθαν.


ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Ισορροπίες σε Ζευγάρια (Συγχρονισμός)
Δίνεται στα ζευγάρια καρτέλα εργασίας και οι μαθητές καλούνται να καταλήξουν σε 6 ισορροπίες και να εκτελέσουν από κοινού ένα συγχρονισμένο πρόγραμμα. Αν υπάρχει χρόνος σχεδιάζουν και σχηματικά τις 6 ισορροπίες που χρησιμοποίησαν.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου